نژاد آریایی
دعا,فطرت,اسرار درون
شرح دعاها,فطرت,درون

ژاد آریایی، افسانه ای که حقیقت دارد اما واقعیت ندارد.!؟
شرح پرسش: اکثر ما ایرانی ها خودمون رو آریایی می دونیم و بهش افتخار می کنیم. اما مهمترین سوالی که بحث نژاد آریایی رو به چالش میکشه اینکه گفته میشه گروهی از این نژاد! از سیبری به طرف ایران مهاجرت میکنند و گروهی دیگر به اروپا. . اما چرا گفته میشه ایرانی ها آریایی هستند اما هیچ حرفی در مورد آریایی بودن اروپایی ها گفته نمیشه؟ 
حال این سوال پیش میاد که آریایی ها قبل از این کجا بودند آیا از جایی دیگر به سیبری مهاجرت کرده بودند یا نه.در صورتی که به این سوال پاسخ نه بدیم باز هم یک فرضیه دیگه به وجود میاد: آیا منشا و مبدا پیدایش و خلقت انسان،منطقه سیبری است.!!!!؟ چرا تمام کتابها و مقالاتی که در مورد آریایی ها نوشته شده همشون شبیه و کپی برداری شده از هم دیگر هستند و هیچ مطلب جدید و کشفی تازه در هیچکدام از این نوشته ها دیده نمیشه.آیا زندگی و فرهنگ این قوم یا نژاد کاملا ریشه یابی و رمزگشایی شده است؟در حالی که از هخامنشی ها که در حدود 2600 سال پیش حکومت داشتند با وجود اثار و کتیبه های بسیاری که از انها بجا مانده هنوز اطلاعات ناقص در دست داریم.چطور میشه از آریایی ها که گفته میشه 8000 تا 10000 سال پیش در سیبری بودند این همه اطلاعات در دست است. نقشه هایی که از خط سیر و مهاجرت این قوم کشیده شده است از کجا آمده آیا 8000 سال پیش سیستم نقشه بردای وجود داشت که تقسیم بندی ها و مرزبندی بین کشور ها به مفهوم امروزی نشان داده بشه. در کتیبه های میخی بجا مانده از هخامنشیان که تعدادی از آنها بازخوانی شده ما هیچ کلمه ای در باره نژاد آریایی نمی بینیم و تنها چیزی که وجود داره و از آن صحبت شده قوم اریایی است که در در کنار بقیه اقوام در ساخت تخت جمشید با حکومت هخامنشی همکاری داشتند. 
من خودم شخصا منکر وجود آریایی ها نیستم و در اینکه قومی به نام اریایی به ایران مهاجرت کرده تا حدودی شک و شبه ای ندارم اما منظور من اینکه ایرانی ها از نژاد آریایی ها نیستند.اگر ما بخواهیم مرزبندی نقشه ها و کشور ها رو رو ندیده بگیریم که بیش از چند صد سال عمر ندارند و بگیم که مردمان و نسل فعلی ایرانی بازماندگان آریایی های هستند که حدود 3000 یا 4000 سال پیش به ایران مهاجرت کردند به نظر سخن درستی نمیاد. چون اگر این فرضیه رو قبول کنیم که نژاد ما از آریایی هاست این سوال پیش میاد که قبل از ورود این قوم به خاک ایران فعلی آیا هیچ تمدن بشری در این خاک وجود نداشت؟ آیا این سرزمین پهناور خالی از سکنه بوده؟مورخین معتقدند که قوم آریایی حدود 3000 یا 4000 سال پیش به فلات ایران مهاجرت کردند اگر ما به آثار بجا مانده از حداقل 8000 سال پیش در منطقه جیرفت یا کاشان نگاه بکنیم می بینیم که مردمانی دارای تمدنی بسیار عمیق تر از اریایی های مهاجر در ایران زندگی می کردند. اگر ما بیاییم صفحات تاریخ رو به عقب ورق بزنیم می بینیم که تا قبل از جنگ جهانی دوم حرفی از نژاد آریایی نبود و قوم آریایی مطرح بود. 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






درباره وبلاگ
با سلام این وبلاگ زیر نظر نگاه سوم با ادرس http://negahesevom.loxblog.com/ میباشد خوش امدید
پيوندها







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 260
بازدید کل : 31064
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



negahesevom2.loxblog.com